duminică, 30 august 2009

Glissando (8a)…

Toate bune şi frumoase, în cele de mai jos am sǎ vǎ povestesc pe scurt, evenimentele mai importante, ce s-au desfǎşurat în ultimele douǎ sǎptǎmâni.
”Borsec Rock Trip”, dupǎ cum l-au denumit unii, a fost unul din evenimente, o întâlnire la Borsec, la Faleza Ursului, bineînţeles pentru escaladǎ.
Mult alai şi forfotealǎ, cu mic cu mare ne-am strâns în numǎr de unsprezece cǎţǎrǎtori, cazaţi la mine, ca a doua zi, împânziţi în toate traseele de escaladǎ, fiecare încercând sǎ pargurgǎ cât mai multe trasee cu grade de dificultate diferite, eu m-am axat doar pe ”Anamorph”, o rutǎ extrem de durǎ, cu grad de dificultate necunoscut, deoarece este încǎ în faza de proiect (pentru unii, însemnând, cǎ ruta nu a fost escaladatǎ de nimeni pânǎ în prezent).

Ciprian Andrecuţ, în traseu de încǎlzire (Borsec).




Ciprian Andrecuţ, în ”Anamorph” (?).


Un al doilea eveniment important, cel puţin pentru mine, este parcurgea traseului ”Glissando” (8a), o rutǎ aflatǎ în Cheile Bicazului, pe care am avut prima mea tentativǎ anul trecut, la sfârşitul lunii Septembrie, începutul lunii Octombrie, tentativǎ care nu mi-a adus prea mult succes, probabil şi din cauza temperaturii de afarǎ, care era atunci sub 10°C, lipsei de experienţǎ şi altele.

Ciprian Andrecuţ, în ”Glissando” (8a), foto arhivǎ.

La sfârşitul acesta de sǎptǎmânǎ, am luat decizia de a mǎ reîntoarce la traseul ”Glissando”, cu dorinţa de a reuşi parcurgea traseului. Echipa care ne-am unit, nu a fost numeroasǎ, fiind doar eu şi un prieten din Topliţa, Ovidiu Moldovan, pe care l-am avut ca filator.

Ciprian Andrecuţ, în ”Glissando” (8a), foto arhivǎ.

Ştiam cu un an înainte, cǎ traseul este unul foarte ciudat, fiind cotat ca unul dur, extrem de tehnic, cu paşi, care îţi pun psihicul la încercare, fǎcând paşi la limitǎ, cu ultima asigurare mult sub tine, traseul fiind amenajat într-o mainerǎ mai sportivǎ, mai liberǎ, cu asigurǎri rare.
Sâmbǎtǎ dimineaţa, ajus la baza traseului şi privindul, emoţiile au început sǎ îşi facǎ de cap, mai ales cǎ în urmǎ cu un an, nu am putut face aproape nimica din traseu.



Ciprian Andrecuţ, în ”Glissando” (8a), foto arhivǎ.

În prima zi, am stat la traseu, încercând sǎ mǎ acomodez din nou, cu ce era pe acolo, ca a doua zi, prima intrare în ”Glissando”, dupǎ ce m-am încǎlzit pe un traseu mai uşor, mi-a adus şi reuşita, fiind foarte mulţumit de mine, deoarece m-am simţit perfect pe traseu, ne mai având teama de cǎdere în primii paşi ai traseului, cǎdere, care îţi poate aduce contactul direct cu solul, din potrivǎ, devenind chiar o plǎcere sǎ trec paşi la limitǎ, pe care dacǎ nu-i controlezi, rişti sǎ te accidentezi destul de grav, în urma unei cǎderi.

Ciprian Andrecuţ, în ”Glissando” (8a), foto arhivǎ.

Ma jos am fǎcut un foarte mic montaj video, cu întâlnirea e la Borsec.

Borsec Rock Trip 2009 from cipri florin on Vimeo.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Foarte fain!!!